Frågor och svar

Här kan du få svar på några av de vanligaste frågor om Avtala.se.

Varför ska jag använda avtala.se?
Genom att använda dig av avtala.se får du överblick över de utgifter du har som är kopplade till fasta eller löpande avtal. Tjänsten ger dig kontroll över alla relationer med dina avtalsleverantörer. I god tid innan dina avtal löper ut får du en påminnelse via e-post. Sedan får du i lugn och ro ta ställning till om du vill omförhandla ditt avtal eller kanske byta leverantör.
Kostar det att använda avtala.se?
Avgiften för tjänsten är beroende på vilka funktioner du väljer att aktivera, samt hur mycket kapacitet du behöver i form av dokumentlagring, antal användare, o.s.v. Kontakta oss för mer information.
Jag har en massa avtal som löpt flera år, jag har inte de exakta uppgifterna i huvudet. Behöver jag dem för att registrera mig på avtala.se?
Nej, det behövs inte. Ange ungefärliga uppgifter. Du kan enkelt uppdatera dina uppgifter i efterhand.
Förbinder jag mig till något om jag registrerar mig på avtala.se?
Nej, bara att följa våra villkor som handlar om PUL och etik.
Kan jag få hjälp av er att köpa in varor och tjänster?
Javisst! Tillsammans med vår partner Symbal Chase hjälper vi er att nå maximal avkastning på era inköp. Med hjälp av beprövad upphandlingsmetodik och långvarig inköpskompetens skapar vi hållbara lösningar för att sänka inköpskostnader. Fyll i detta formulärså kontaktar vi er för konsultation.
Jag har glömt mitt lösenord!
Jag har glömt mitt lösenord och kan inte längre logga in på avtala.se. Hur gör jag för att få ett nytt lösenord?
Vi kan inte få fram ditt gamla lösenord, men du kan skapa ett nytt lösenord genom att först svara på en serie personliga frågor. I inloggningsdialogen finns en länk som heter " Jag har glömt mitt lösenord". Klicka på den länken och svara på frågorna som kommer upp. Du måste känna till en del uppgifter du använde när du registrerade dig på avtala.se. Har du även glömt din e-postadress måste du kontakta support@avtala.se så hjälper vi dig.
Hur gör jag om jag vill avsluta mitt användande/konto hos avtala.se?
Du skickar bara ett mail till support@avtala.se och anger att du vill avsluta samarbetet. Avtala skickar då ett mail till dig där du bekräftar att du vill avsluta tjänsten.
Kan jag ge andra möjlighet att se tex föreningens gemensamma avtal?
Det gör du väldigt enkelt. När du är inloggad går du upp till vänster och klickar på ”Behörigheter”. Så kommer du till en sida som visar vilka användare som har tillgång till informationen i den aktuella vyn. Klicka på knappen "Dela ut" för att dela ut behörighet till en ny användare.
Om jag har synpunkter till förbättringar av tjänsten, vad gör jag?
Du skickar då bara ett mail till supporten och beskriver ditt förslag till förbättring.
Vad gör jag om jag inte klarar av eller förstår hur jag ska använda en funktion?
Skicka ett mail till support@avtala.se så hjälper vi dig!